Nem a messiás, csak Jared Leto – Koncertbeszámoló – Thirty Seconds to Mars az MVM Dome-ban

Nem a messiás, csak Jared Leto – Koncertbeszámoló – Thirty Seconds to Mars az MVM Dome-ban

Nem a messiás, csak Jared Leto – Koncertbeszámoló – Thirty Seconds to Mars az MVM Dome-ban

(Thirty Seconds to Mars koncert Budapest, 2024. május 16. MVM Dome)

 

 

A budapesti MVM Dome május 16-án ismét nagyrészt megtelt rajongókkal, amikor a Thirty Seconds to Mars adott fergeteges koncertet. A színpadi látványvilágot domináló háromszög alakú kivetítő és az egész színpadkép letisztult, de nagyon látványos volt. Ez a kivetítő indította a bulit egy monumentális visszaszámlálással (magyarul), 100-tól, de csak 30-ig jutottunk… a poén bár várható volt, de ettől függetlenül értékelte a közönség. Jared Leto egy futurisztikus fekete szerzetes csuhához hasonló ruhában jelent meg a színpadon, amit egy hatalmas piros üvegű napszemüveg tett még érdekesebbé. Ha bárkit érdekel, hogy hogy nézett volna ki Jézus, mint Sith lovag, nézze vissza a képeket erről a koncertről! „Darth Nazareth” megjelenése már önmagában is hatalmas tapsot és üdvrivalgást váltott ki a rajongókból.

 

 

Az első dal, az „Up in the Air” lendületes kezdést biztosított az estének, és már itt látszott, hogy Leto megfázása ellenére kiváló formában van. Az este során a frontember többször is megjegyezte, mennyire hálás a közönség lelkesedéséért, és kijelentette, hogy bár lehet, nem ez volt a legnagyobb létszámú koncertjük, de ez volt a leglelkesebb közönség ezen a turnén. A setlist változatos volt, a zenekar legnagyobb slágerei mellett ritkábban hallott dalokat is játszottak. A „Kings and Queens” és a „Walk on Water” alatt a közönség együtt énekelt Leto-val, míg a „Rescue Me” során rajongókat is felhívtak a színpadra, ami tovább fokozta az est hangulatát.

 

 

 

A korábban már említett látványvilág része volt egy számomra új effekt, lézerszerű fehér csíkok a levegőben, amik füstöt hagytak maguk után, de volt konfetti, szikravetés, tűzcsóvák, de nem csak a színpadból, hanem Jared Leto két kezéből is, mert nem csak mikrofont, hanem lángszórót is hozott magával a koncertre. A „Hail to the Victor” alatt Stevie Aiello, a zenekar session billentyűse/gitárosa kapott egy kis teret a szólózásra, ő alapvetően a koncert nagy részébe a Leto fivéreket a háttérből támogatta.

 

 

Érdekes dolog a modern koncerteknél, hogy sokszor a legjobb zenélés akkor tud megtörténni, amikor a legkevesebb ember van a színpadon. Mivel nagyrészt egyszerre csak a dob és a gitár vagy a billentyű szólt nem felvételről, így zeneileg az akusztikus blokk volt a legizgalmasabb. Itt a főhős saját magát kísérte egy szál akusztikus gitáron. A „Was It a Dream?” és a „From Yesterday” dalokat adta elő, a közönség pedig teljes szívéből énekelt vele. A „Capricorn (A Brand New Name)” előadása különösen örömteljes volt, hiszen ezt a dalt több mint öt éve nem játszották élőben (bár ő 10-re emlékezett).

 

 

A koncert további részeiben olyan slágerek csendültek fel, mint Rihanna „Stay” című dalának feldolgozása, a „Night of the Hunter” és „City of Angels„. Az „Attack” alatt a közönség együtt rázta az öklét, a zenekar pedig levonult.

 

 

Az ráadás során a zenekar a „Stuck” és a „The Kill (Bury Me)” című dalokat adta elő, az este zárása, a „Closer to the Edge” alatt pedig ismét rajongók lepték el a színpadot, akik együtt ünnepeltek a zenekarral. Jared Leto egész este kiválóan kezelte a közönséget, közvetlen és magabiztos volt, szektavezérre ezen a koncerten csak nyomokban emlékeztetett. A buli végén ismét hosszan köszönte meg a szeretetet és támogatást, amit a budapesti közönségtől kapott.

 

 

Írta: Sághy-Új Gordon

Credit: Petró Adri

Szervező: Live Nation

 

Kapcsolódó tartalom:

Thirty Seconds To Mars koncertfotók 2024.05.16. Budapest, MVM DOME